.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تلاش براي راه‌اندازي مركز مطالعات جنگ نرم در مازندران
تلاش براي راه‌اندازي مركز مطالعات جنگ نرم در مازندران

مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران از راه‌اندازي مركز مطالعات جنگ نرم در اين استان خبر داد و گفت: طرح راه‌‌اندازي اين مركز نوشته شد و در آينده نزديك به استانداري مازندران ارسال مي‌شود.

نخستين نشست خبري حجت‌الاسلام عباسعلي ابراهيمي مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران پس از قبول اين مسئوليت پيش از ظهر امروز با حضور جمعي از خبرنگاران استان برگزار شد.
ابراهيمي در اين نشست طي سخناني بيان داشت: مازندران پايگاه تاريخي و معنوي تشيع است و پرداختن به مسائل شيعي در طول تاريخ مورد توجه مازندراني‌ها بوده است.

*330عنوان كتاب تاليفي مورد بررسي قرار گرفته است
وي از فعاليت 73 ناشر در مازندران خبر داد و خاطرنشان كرد: در شش ماه نخست امسال 330 عنوان كتاب تاليفي مورد بررسي قرار گرفته است.
ابراهيمي با اشاره به فعاليت 210 چاپخانه در مازندران افزود: اين چاپخانه در زمينه سربي و افست فعاليت مي‌كنند.
مديركل فرهنگ وارشاد اسلامي مازندران با اعلام توزيع 72هزار جلد كتاب در موسسات و دانشگاه‌هاي مازندران يادآور شد: براي توجه به فعاليت‌هاي فرهنگي استان 900 ميليون تومان تسهيلات در قالب بنگاه‌هاي اقتصادي زودبازده در بين فعالان فرهنگي توزيع مي‌شود.
وي از احداث 14باب مجتمع فرهنگي هنري در استان خبر داد و افزود: در حال حاضر چهار باب مجتمع فرهنگي در شهرهاي مازندران در حال ساخت است.
مديركل ارشاد مازندران با برشمردن بخشي از فعاليت‌هاي كانون مساجد اضافه كرد: در استان 228 كانون مساجد فعاليت مي‌كنند كه حدود 80 هزار نفر را زير پوشش قرار دارند.

* تشكيل موزه تشيع در مازندران
وي اعضاي كتابخانه‌هاي كانون مساجد مازندران را حدود 20هزار نفر در 143كتابخانه اعلام كرد.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران با اشاره به نقش فعاليت‌هاي فرهنگي ديني در خنثي‌سازي تبليغات جنگ نرم دشمنان از تشكيل مركز رصد ميزان تهاجم فرهنگي و جنگ نرم بر مباني كار پژوهشي و حقيقتي در استان خبر داد.
وي اضافه كرد: طرح راه‌‌اندازي اين مركز نوشته شد و در آينده نزديك به استانداري مازندران ارسال مي‌شود.
مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران، دين باوري، توجه به حساسيت‌هاي ديني، دفاع مقدس، مشاهير مازندراني و فرهنگ بومي و سنتي را از رويكرد اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي برشمرد.
ابراهيمي از تشكيل موزه تشيع در مازندران خبر داد و افزود: به منظور توجه به فرهنگ بومي فرهنگستان زبان طبري در ارشاد مازندران تاسيس مي‌شود.

*توزيع آگهي‌ها دغدغه بسياري از فعالان مطبوعات
وي درباره توزيع آگهي‌ها كه قرار بود به همه روزنامه‌ها داده شود، تصريح كرد: اين مسئله از دغدغه‌هاي جدي ما است و بنا داريم در جلسه آينده با وزير ارشاد اين مشكل را بررسي كنيم.
مدير كل ارشاد مازندران با تاكيد بر اينكه درد اصحاب روزنامه در اين باره درد ما هم است، بيان داشت: در جلسه آينده شوراي عمومي كه قرار است با حضور وزير فرهنگ برگزار شود اين مسئله پيگيري مي‌شود.

* جامعه احتياج به شادي دارد
ابراهيمي با تاكيد بر اينكه كلمه كنسرت موسيقي براي يك سري از علما مشكل زاست، اضافه كرد بعضا جنگ شادي را بهتر از كنسرت مي‌پسندند.
وي با تاكيد براينكه براي كنسرت‌ها حساسيت زيادي ايجاد شده است، گفت: در حال تدوين راهكاري براي اين موضوع هستيم.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران در عين حال گفت: جامعه احتياج به شادي دارد.
وي اضافه كرد: برگزاركنندگان موسيقي بايد به تعهدات خود عمل كنند، به عنوان نمونه براي كنسرت با خواننده خاص مجوزي صادر مي‌شود ولي در زمان اجرا از خواننده‌ ديگري دعوت به عمل مي‌آيد.
ابراهيمي درباره تعطيلي سينما ايران ساري گفت: اين سينما در مالكيت حوزه هنري مازندران است كه اگر حوزه هنري بخواهد براي ساماندهي آن اقدام مي‌كنيم.
وي در پايان از حضور يك سينماگر مازندراني مقيم پايتخت و اعلام آمادگي وي براي ساماندهي سينماهاي استان خبر داد.
يادآور مي‌شود در اين نشست مطبوعاتي كه با زمان اذان ظهر تداخل پيدا كرده بود؛ در هنگام اذان مدير كل ارشاد مازندران خبرنگاران را دعوت به اقامه نماز اول وقت كرد، كه پس از خواست وي، جلسه براي لحظاتي تعطيل و ادامه آن پس از برگزاري نماز جماعت برگزار شد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.091 seconds.